Inici | Contextualització i diagnosi

Contextualització i diagnosi

Per detectar els punts forts del centre a mantenir i potenciar, i els punts febles a millorar, cal fer una bona contextualització i diagnosi del centre. En aquest apartat hi trobareu aquesta informació de la qual derivaran els objectius a treballar en els propers cursos

CONTEXTUALITZACIÓ

INFRAESTRUCTURA DE XARXA

L’escola disposa de connectivitat a internet mitjançant 3 línies de fibra òptica, de les quals dues son destinades a l’alumnat i la restant pels docents i el PAS.

A dins de l’edifici la connectivitat, tant via cable ethernet com via inalàmbrica és totalment coberta. A secretaria, sales de mestres, aules d’informàtica i tutories tots els dispositius estan connectats via cable i la resta d’espais tenen accés a la xarxa via inalàmbrica.

Per el correcte funcionament de la xarxa s’han instal·lat un total de 39 antenes wifi, distribuïdes de la següent manera: 3 antenes a l’edifici d’Infantil, 5 a la planta baixa, 9 al primer pis, 19 al segon pis, 1 al pavelló esportiu i dues per col·locar properament. També es disposa de diferents switchs col·locats en estrella per la seva millor repercussió i estalvi de problemes en el cas de que un s’espatlli. Els trobem a secretaria, aula 101, aula La Valla, Sala mestres (n’hi ha dos, el capçalera i el que dona senyal als ordinadors), aula 126, aula 131 (2), aula 209, aula 216, aula 223, aula 227 (sostre), Infantil, espai Ajmacor i Pavelló. També es disposa de diversos switchs per poder connectivitat a diferents espais que no disposen de punts de xarxa per tots els ordinadors que allà s’hi encabeixen (taller, altell secretaria, recepció, sala fotocopiadora, administració i despatx de serveis.

Es disposa de 3 wifis diferents a escola, VALLDE-PROFES, VALLDE-ALU i VALLDE-AULES. La primera s’utilitza a els ordinadors d’Infantil i Primària i la segona la utilitzen els ordinadors dels carros, els de les aules de secundària i Batxillerat i els alumnes de l’ESO fins Batxillerat.

Per a la gestió de les diferents xarxes i de la seguretat de les mateixes es disposa d’un Firewall Fortinet, que es gestiona via web pel TIC del centre.

INFRAESTRUCTURA PER LES TAC

Totes les aules de l’escola disposen de ordinador (sigui portàtil o sobretaula), projector, equip d’àudio i pissarra digital interactiva (des de P3 fins a 4t) o pantalla per projectar (la resta d’aules).

Parlant dels espais comuns (sala de mestres, tutories, aules polivalents, etc), totes disposen de connexió a la xarxa i d’ordinadors de sobretaula. A la sala de mestres hi trobem 8 dispositius per treballar i a les tutories i sales polivalents en trobem un per a cada una d’elles.

L’escola disposa de dues aules TIC (131 i 216), la primera amb 24 ordinadors de sobretaula més un pel mestre i la segona amb 20 ordinadors de sobretaula més 1 pel mestre.

Com a suport es disposa de tres carros de portàtils a l’escola. El primer d’ells s’utilitza a l’aula de tecnologia i en té 18 dispositius. Un altre dels carros el trobem a l’aula 216 i on hi trobem 30 dispositius, i serveix de suport per a treballar aspectes TIC i TAC a les diferents aules de secundària i Batxillerat. I el darrer el trobem a l’aula La Valla, amb 30 dispositius més, per a treballar per projectes amb els diferents cursos de Primària.

A dins del taller TIC hi trobem el carro dels Ipads, utilitzat pels alumnes de primària bàsicament per treball de la robòtica i a ambients a Cicle Inicial.

A Secundària, a dia d’avui, hi trobem de 6 a 8 punts de llum per aula destinats a la càrrega de portàtils. Amb l’1X1 es veu insuficient.

El taller TIC, situat a la primera planta, s’hi realitzen tasques de manteniment i emmagatzematge de dispositius i material necessari pel bon funcionament de les TAC. Aquest taller es gestionat pel TIC de l’escola.

Per impartir la matèria de robòtica en els diferents cursos, disposem de diferents robots tals com: Bee-bots, Robots Next, Lego We Do, Lego We Do 2.0, Lego Mindstorms NXT, Lego Mindstorms EV3 i plaques Arduino.

A més, es treballen diverses aplicacions en línia com: code.org, scratch, codecombat, minecraft education edition i aplicacions en dispositius mòbils.

PROGRAMARI I EVA

Tots els ordinadors estan instal·lats amb el sistema operatiu Windows 10, gestionat directament pel programa Intune d’Azure, gestor de màquines i programari de Microsoft.

Una De les bases més importants per poder treballar les TIC ho trobem amb el portal de Microsoft Office 365. S’utilitzen de forma continuada diferents aplicatius com l’Outlook (correu), One Drive (núvol), Teams, Forms,  l’ofimàtica online, etc.

A inicis del tercer trimestre es comparteix un document que els mestres omplen amb les seves necessitats de programari pels ordinadors de les aules. Aquests programes s’instal·len a la imatge de Windows 10 per tenir-ho tot preparat pel seu ús només instal·lar el sistema operatiu.

Donada la importància de la robòtica al centre, tenim una sèrie d’aplicacions instal·lades pel seu desenvolupament i aprenentatge, tals com Arduino, Lego Mindstorms, Scratch, Code.org, Minecraft Education Edition, app inventor i moltes aplicacions que s’instal·len als ipads de l’escola.

A l’etapa d’ESO i Batxillerat també s’utilitza l’entorn de Moodle, on s’hi desenvolupen diversos cursos que els mestres van creant de cara a les seves assignatures.

Per acabar, esmenar l’entorn Alexia, que és l’entorn per poder gestionar els expedients acadèmics, les matrícules, les comunicacions amb les famílies, la botiga del centre, etc.

DIAGNOSI DIGITAL DEL CENTRE

El primer pas per poder elaborar l’estratègia digital de centre ha estat elaborar la diagnosi, per fer-la la comissió digital del centre va decidir emprar diferents eines diagnòstiques:

  • Eina Selfie: l'informe de centre SELFIE aplega les opinions de l'equip directiu, el professorat i l'alumnat i les compara. Igual que un selfie de veritat, la informació recollida a
    SELFIE ofereix al centre una instantània de quin punt es troba actualment en relació amb l'estratègia i la pràctica en l'ús de les tecnologies digitals d'ensenyament i aprenentatge. Aquesta enquesta ha estat passada a Equip Directiu, claustre del centre i alumnat des de Cicle Superior fins a 2n de Batxillerat.
  • Diagnosi elaborada a partir de l’observació i l’anàlisi de la realitat per part del grup impulsor dins la Comissió d’Estratègia Digital de Centre. S’ha analitzat: comunicació (portal de centre, intranet…), infraestructures i recursos i el seu ús i desenvolupament curricular.

A partir de l’anàlisi d’aquestes eines, s’han detectat els punts forts i punts febles, que ens permetran establir els objectius de l’Estratègia Digital i ens ajudaran a establir i millorar la Cultura Digital del Centre.

Dels resultats de la diagnosi hem pogut extreure uns punts forts que recollim en el següent esquema:

  • En l’actualitat contem amb una bona base digital de centre i de professorat com a punt de partida per al nou PEDC.
  • Col·laboració activa en aspecte digital amb altres organitzacions (Erasmus, centres escolars, assessors externs, etc)
  • Estructura digital potent i assentada. Equips, xarxa, accés a internet i manteniment que asseguren el bon funcionament de dita estructura.
  • El claustre se sent lliure per escollir la formació en termes digitals, i l’intercanvi d’experiències funciona per millorar el creixement del coneixement de l’aplicació de les metodologies digitals dins de l’aula. (ESO i BTL).
  • El claustre se sent preparat en termes de comunicació i recerca de recursos en línia, i tant la creació de recursos com l’ús dels EVA estan molt adquirits.
  • La implicació de l’alumnat quan es treballa amb tecnologies digitals.
  • L’etapa de secundària té una implementació de les tecnologies digitals que és positiva i adaptada per les necessitats de l’alumnat.
  • L’alumnat te una retroalimentació continua dins dels EVA o Alexia. L’avaluació mitjançant tecnologies digitals està assentada. (Secundària)
  • Els alumnes troben que a l’escola se’ls fomenta un bon ús de les eines digitals i de comunicació. (PRI)
  • La competència digital de l’alumnat es veu reforçada amb la metodologia utilitzada. (ESO)
  • L’ensenyament de la comunicació mitjançant tecnologies digitals i la creació de continguts. (BTL)

Els aspectes a millorar detectats durant aquesta diagnosi han estat tractacts entre l'Equip d'Estratègia Digital i l'Equip Directiu consensuant una sèrie d'objectius a treballar a mig plaç per poder fer créixer digitalment l'escola. Aquests objectius els trobareu en el seu apartat corresponent de la pàgina de l'EDC

Portes Obertes Valldemia

Contacta

Ens vols conèixer?

Concertem una visita

CAPTCHA
Aquesta pregunta es fa per comprovar si vostè és o no una persona real i impedir l'enviament automatitzat de missatges brossa.
Imatge CAPTCHA
Introduïu els caràcters que es mostren a la imatge.