Inici | Lescola | Coneix-nos

Coneix-nos

El nostre projecte

Acompanyem el creixement personal en totes les dimensions en una etapa decisiva de la vida. Transmetem valors que ens humanitzen des d’una perspectiva cristiana, afavorint una experiència del fet religiós crítica i sana.

Treballem en xarxa entre els nostres centres educatius, de manera solidària i intensa, oberts a la dimensió internacional de la nostra institució. Construïm dia a dia una xarxa oberta que aprèn i s’esforça a millorar. Tots els nostres centres estan certificats segons la norma ISO 9001.

Estem arrelats als barris i som propers a la gent. Oferim una ampla oferta educativa, curricular, extraescolar i en el lleure, al vostre servei; amb l'objectiu de respondre a les necessitats de les famílies: proximitat, rigor i confiança. Tot això ho fem compartint entre tots un esperit de família, participant i sumant!

A continuació, pots conèixer els trets principals que formen la nostra escola:

ACOMPANYAMENT

Alumnes:

  • Atenció individualitzada per part del tutor a nivell grupal i individual. El tutor disposa d’una hora setmanal per atendre les necessitats individuals dels alumnes (a nivell personal, emocional, ....) i una altra hora per fer les tutories grupals.
  • Facilitem el procés d’adaptació dels alumnes d’I3 al centre: horari reduït i presència de les famílies dins de l’aula durant els primers dies.
  • Realitzem convivències d’inici de curs per tal d’afavorir l’adaptació al nou curs escolar.
  • Realitzem jornades d’orientació vocacional (JOVs) a l’ESO per tal d’orientar l’alumnat en el seu futur personal i laboral
  • Tenim un equip d’orientació pedagògica (psicòleg, pedagogs i logopedes) que acompanyen als alumnes en el seu procés maduratiu i a les famílies en el seguiment i orientació d’aquest procés. Fem observacions i intervencions dins o fora de l’aula i sempre en contacte amb agents externs (EAP, DAPSI, CSMIJ, ...).

Famílies:

  • Reunions d’inici de curs: informació sobre la planificació i organització del curs escolar de cada nivell (tutors) i les informacions a nivell general del centre (direcció).
  • Reunions tutorials, família i tutor. Es poden sol·licitar des de la tutoria o des de la mateixa família.
  • Reunió informativa de canvi d’etapa (de primària a secundària, i de secundària a batxillerat).
  • Reunions informatives de les diferents activitats extraescolars que es realitzen al centre
  • Trobades FEAC: Família-Escola-Acció-Compartir. Espai de trobada per promoure la reflexió i el diàleg sobre temes educatius entre els pares i les mares i els mestres i professors de l’escola.

PROTECCIÓ DELS INFANTS

Des del primer moment volem plantejar als infants i joves situacions i contextos propers a la seva realitat i els volem ajudar a prendre decisions relatives a la seva pròpia seguretat, a fi i efecte de que puguin protegir-se i sàpiguen a qui i a on han de demanar ajuda si convé.

  • Projecte “Trenca el Silenci”: hem desenvolupat tutories grupals des de I3 fins a BTX destinades a donar eines als nostres alumnes per aprendre a gestionar situacions on es vegin vulnerats els seus drets.
  • “Guia per a la protecció dels infants” que marca un protocol per tal de prevenir situacions d’abús i poder actuar conseqüentment si s’escau.

 

EDUCACIÓ INTEGRAL

  • Contemplem totes les dimensions de la persona: Aprendre a conèixer, a fer, a ser i a conviure.
  • Volem que l’aprenentatge estigui centrat en la persona, basat en el pensament i el repte perquè sigui transformador i emocionant. L’objectiu és aconseguir persones que siguin agents de canvi social amb un esperit crític.

Missió educativa marista

Evangelitzem a través de l’educació

Donem a conèixer Jesucrist i el fem estimar. Ens inspirem en Maria i en les seves actituds de generositat, respecte i senzillesa.

Estil educatiu integral

Busquem el desenvolupament total de la persona per mitjà de l’aprenentatge i els quatre pilars pedagògics: aprendre a ser, a conèixer, a fer i a conviure.

Presència i atenció a la diversitat

Estem al costat dels nens i joves. Eduquem amb afecte per crear un clima bo per a l’aprenentatge, l’educació en valors i la maduració personal.

Esperit de família

Fem sentir els nens com a casa. Prioritzem l’esperit d’acollida, acceptació i pertinença perquè tothom se senti valorat per construir una comunitat educativa.

Innovació

Tenim un esperit pedagògic pràctic i innovador, que suposa iniciativa i decisió per trobar respostes innovadores a les necessitats de l’alumnat.

Valors

A l’estil de Maria, senzillesa, presència, amor al treball, esperit de família i fraternitat, atenció als més vulnerables, solidaritat, dedicació a la persona, acompanyament, esperança i joia, universalitat-internacionalitat i participació

Qui és Marcel·lí?

Marcel·lí Champagnat va néixer el 20 de maig del 1789 a Le Rosey, un petit poble de les muntanyes del Loira, a prop de Saint-Étienne i de Lió. França vivia en la misèria i la pobresa i la burgesia francesa es va revoltar contra la noblesa i els seus privilegis. Amb la Revolució Francesa començava una nova era per al país.

Marcel·lí és el novè i penúltim fill d’una família profundament cristiana. El seu pare, Joan Baptista Champagnat, i la seva mare, Maria Chirat, eren persones entregades a les seves feines i a la seva família. De fet, a Marcel·lí l’eduquen a casa entre la seva mare i la seva tia. El primer contacte amb l’escola és negatiu per a Marcel·lí. El mestre el pega i pren la decisió de no tornar-hi més. La seva experiència a catequesi no és gaire millor.

L’octubre de 1805 ingressa al seminari menor de Verrières. I el 1813, amb 24 anys, després d’acabar els estudis, ingressa al seminari major de Lió. Poc després, ell i altres seminaristes projecten fundar una societat dedicada a les missions i a l’educació dels infants sota la protecció de Maria. Marcel·lí Champagnat és ordenat prevere el 22 de juliol de 1816. L’endemà, amb un grup de companys puja al santuari de la Mare de Déu de Fourvière per consagrar-se a Maria. És l’origen de la Societat de Maria. I és destinat a la petita parròquia de La Valla.

Aquí comença la seva activitat pastoral, en una comunitat pobra de muntanya, on queda impressionat per la desconeixença dels fidels en matèria de religió i en educació elemental. Allà un fet trasbalsa la vida de Marcel·lí. Li va tocar atendre un jove moribund, Joan Baptista Montagne, analfabet i sense cap formació religiosa. Marcel·lí li explica la vida de Jesús i l'ensenya a pregar.

Després d'aquest episodi va decidir fundar, el 2 de gener de 1817, una congregació laica dedicada a la instrucció i la catequesi de la joventut pobra. Naixia l'Institut dels Germanets de Maria. Era el 2 de gener de 1817. Aquesta primera comunitat repartia el temps entre la pregària, el treball i l’estudi. El desig de Marcel·lí era formar educadors i catequistes amb un esperit pràctic per poder atendre la seva futura missió: educar nens i joves i anunciar-los l’Evangeli.

Al cap de poc temps, la caseta de La Valla queda petita i Marcel·lí i els germans decideixen construir amb les seves pròpies mans una casa més gran, dins del terme de Saint Chamond. La van anomenar Nostra Senyora de L’Hermitage, dedicada a Maria, i es converteix, així, en el noviciat que formarà els joves que volien ser germans. Pas a pas, els germans es van anar guanyant l’estima i la confiança de la gent.

Marcel·lí Champagnat mor el dissabte 6 de juny de 1840. Van ser 51 anys de vida plena de fruits. Va poder veure 48 escoles, 280 Germans Maristes i 7.000 infants i joves atesos. El fundador dels Maristes va ser beatificat pel papa Pius XII el 29 de maig de 1955 i canonitzat pel papa Joan Pau II el 18 d’abril de 1999.

El llegat de Marcel·lí Champagnat

Els nens "Per educar els infants, cal estimar-los. I estimar-los a tots igual".
Els més necessitats “Cuideu amb especial atenció els infants pobres, els més ignorants i els més limitats”.
L'educació “L’esperit d’una escola marista és l’esperit de família”.
Maria, la Bona Mare “Tot a Jesús per a Maria i tot a Maria per a Jesús”.
Jesús "Donar a conèixer Jesucrist i fer-lo estimar". 
Els germans "El més gran desig del meu cor és que us estimeu els uns als altres. Que es pugui dir dels germans com dels primers cristians: "mireu com s'estimen".

 

Marcel·lí en imatges

Per educar cal estimar

Els educadors maristes creiem en les persones i ens inspirem en les actituds evangèliques pròpies de Maria de Natzaret per acompanyar els infants i joves en el seu creixement. Procurem ser senzills, ser presents entre els alumnes, acollir i acceptar els altres tal com són, tenir actitud de servei i de compromís, esperit d’esforç i de superació constants i créixer humanament i professionalment.

Educadors Maristes

Davant un mateix

Senzills, accessibles, acollidors. Ens agrada la feina ben feta. Conreem la nostra interioritat per educar estimant, inspirats en l’Evangeli.

Davant l’escola

L’esperit de família, la solidaritat i l’esperit d’equip ens caracteritzen. Un espai on tots aprenem. Formem una comunitat oberta i compromesa.

Davant l’alumnat

Som entre ells, acompanyant-los des de l’estima. Ajudem a fer emergir el millor d’ells mateixos, creixent en autonomia i llibertat, també en el lleure.

Davant les famílies

Compartim amb elles l’apassionant repte d’educar els infants i joves, els seus fills i filles. Som propers, escoltem, orientem i aprenem conjuntament.

Davant la societat

Oberts als barris, eduquem en el civisme i també ens impliquem en la construcció de comunitats que siguin dinàmiques, vives i solidàries.

Davant el món

Anhelem un món just i solidari. Eduquem per al desenvolupament. Admirem la riquesa humana i el coneixement que podem compartir.

Des de la seva creació i fins els nostres dies, l’escola ha anat evolucionant molt, adaptant-se constantment als temps canviants i a vegades convulsos, sempre amb l’ànim d’educar segons els valors maristes a generació rere generació i sempre mirant al futur amb il·lusió.

  • 1855: Es funda el “Colegio de Cataluña – Valldemia” com a centre privat seglar pel Sr. Hermenegild Coll de Valldemia com a director,
    el Sr. Pelegrí Ferrer com a vicedirector i el Sr. Ramon Cuspinera com a prefecte.
  • 1858: El col·legi es coneix amb el nom de Valldemia, el nom del seu director.
  • 1888: El col·legi passa a formar part de les obres dels Germans Maristes.
  • 1896: Construcció de la capella de l’escola. Dirigida pel Gmà. Venerand
  • 1912: S’aixeca un nou pis a l’edifici.
  • 1923: Construcció de la part de l’edifici que dóna a la Riera
  • 1973: Deixa d’haver-hi alumnes interns a l’escola.
  • 1978: S’inicien els estudis mixtos amb nois i noies.
  • 1987: Construcció del pavelló esportiu.

A Maristes Valldemia ens decantem per la combinació entre les metodologies d'ensenyament tradicionals i les més innovadores com a garantia d'èxit acadèmic. Junts aprenem, millorem cada dia la pedagogia i ens actualitzem contínuament per aprofitar els nous corrents educatius. És per això que les classes magistrals conviuen amb el desenvolupament de projectes, l'experimentació, el contacte amb la natura, les TIC, l'aprenentatge virtual, l’ensenyament per projectes i les vivències exteriors (colònies, convivències, sortides). En un món cada vegada més globalitzat, fem una aposta decidida pel plurilingüisme (català, castellà, anglès, francès i alemany) i pels intercanvis d'Erasmus.

Portes Obertes Valldemia

Contacta

Ens vols conèixer?

Concertem una visita

CAPTCHA
Aquesta pregunta es fa per comprovar si vostè és o no una persona real i impedir l'enviament automatitzat de missatges brossa.
Imatge CAPTCHA
Introduïu els caràcters que es mostren a la imatge.