Inici | Oferta Educativa | Primària

Primària

Desenvolupament i autonomia personal

Les competències a desenvolupar durant l’Educació Primària

Les finalitats bàsiques d’aquesta etapa educativa són proporcionar a l’alumnat un marc d’aprenentatges que li permetin iniciar-se en l’adquisició de les competències bàsiques i en l’aplicació dels instruments necessaris per adquirir nous aprenentatges.

Aquesta etapa proporciona als infants una educació que els permet assegurar el seu desenvolupament personal i posar les bases d’una formació basada en l’autonomia personal, la responsabilitat, la solidaritat, la llibertat, la participació i el compromís individual i col·lectiu: conèixer els elements bàsics de la llengua, l’entorn geogràfic, la història i les tradicions que li permetin arrelar-se al país, i poder participar en la construcció d’un món millor i continuar aprenent al llarg de la vida.

El projecte pedagògic de Primària pretén:

  • Fer acompanyament proper dels nostres alumnes.
  • Crear un espai de convivència agradable.
  • Impulsar projectes innovadors per fomentar un aprenentatge significatiu i natural. 

Les competències bàsiques són l’eix vertebrador del procés educatiu i en síntesi, les competències bàsiques són les vuit següents:

Competència comunicativa lingüística i audiovisual

És la capacitat de saber comunicar oralment (conversar, escoltar i expressar-se), per escrit i amb els llenguatges audiovisuals, fent servir les tecnologies de la comunicació, amb la gestió de la diversitat de llengües, amb l’ús de diferents suports i tipus de textos i amb adequació a les diferents funcions.

Competència artística i cultural

És el coneixement, comprensió i valoració crítica de diferents manifestacions culturals i artístiques, tradicionals o no, que s’utilitzen com a font d’enriquiment i gaudi i es consideren com a part del patrimoni de cada cultura. També inclou la capacitat de crear produccions artístiques pròpies o expressar continguts a través de diferents mitjans artístics.

Tractament de la informació i competència digital

Es tracta de la cerca, captació, selecció, registre i processament de la informació, amb l’ús de tècniques i estratègies diverses segons la font i els suports que s’utilitzin (oral, escrit, audiovisual, digital) amb una actitud crítica i reflexiva. Requereix el domini de llenguatges específics bàsics (textual, numèric, icònic,visual, gràfic i sonor).

Competència matemàtica

És l’habilitat per comprendre, utilitzar i relacionar els nombres, les informacions que es presenten en forma numèrica i els aspectes espacials de la realitat. Inclou les operacions bàsiques, els símbols i les formes d’expressió i de raonament matemàtic, problemes i situacions relacionats amb la vida quotidiana, el coneixement científic i el món laboral i social.

Competència d’aprendre a aprendre

És l’habilitat per conduir el propi aprenentatge i ésser capaç de continuar aprenent cada vegada de manera més eficaç i autònoma d’acord amb els propis objectius i necessitats.

Competència d’autonomia i iniciativa personal

És l’adquisició de la consciència i l’aplicació d’un conjunt de valors i actituds personals interrelacionades, com la responsabilitat, la perseverança, el coneixement de si mateix i l’autoestima, la creativitat, l’autocrítica, el control emocional, la capacitat d’elegir, d’imaginar projectes i portar endavant les accions,d’aprendre de les errades i d’assumir riscos.

Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic

Mobilització de sabers que han de permetre a l’alumnat comprendre les relacions que s’estableixen entre les societats i el seu entorn i fer un ús responsable dels recursos naturals, tenir cura del medi ambient, fer un consum racional i responsable i protegir la salut individual i col·lectiva com a elements clau de la qualitat de vida de les persones. Inclou també el desenvolupament i l’aplicació del pensament cientificotècnic per interpretar la informació, predir i prendre decisions.

Competència social i ciutadana

Capacitat per comprendre la realitat social en què es viu, afrontar la convivència i els conflictes emprant el judici ètic que es basa en els valors i pràctiques democràtiques i exercir la ciutadania, actuant amb criteri propi, contribuint a la construcció de la pau i la democràcia i mantenint una actitud constructiva, solidària i responsable davant el compliment dels drets i obligacions cívics.

Com treballem

Treball cooperatiu

Amb el treball cooperatiu es fomenta el treball en grup, on cada membre assumeix una responsabilitat amb un objectiu comú

Projectes interdisciplinaris

Els projectes interdisciplinaris són projectes que es realitzen entorn a un tema que engloba el treball de les diferents àrees

Com treballar els emocions a l’aula

L’educació emocional permet a l’alumne el coneixement d’un mateix i de les seves emocions a través de jocs, dinàmiques, converses...

Apadrinament lector

L’apadrinament lector relaciona alumnes de dues etapes diferents per ajudar-se en el aprenentatge de la lectura

Let’s

Let’s communicate és el projecte d’anglès que treballa la part lingüistica de la llengua anglesa i la part informàctica.

L'etapa de Primària

Treball cooperatiuEducació emocionalApadrinament lectorInformàtica en anglès

El nostre equip

  • Lali Gorgas

    Tutora 2n Pri

  • Manel López

    Cap departament TIC

  • Anna Cruz

    Tutora 2n Pri

    Coordinadora de Cicle Inicial

  • Carme Navas

    Tutora 1r Pri

  • Ester Vives

    Tutora 1r Pri

  • Virginia Castarnado

    Tutora 1r Pri

  • Pilar Font

    Tutora 4t Pri

  • Joan Ramon

    Tutor 4t Pri

    Mestre d'Educació Física

  • Quim Franch

    Orientador Cicle Mitjà i Cicle Superior Primària

  • Alba Cabezas

    Tutora 4t Pri

    Especialista d'Infantil

  • Gemma Badia

    Tutora 3r Pri

    Coordinadora de Cicle Mitjà

  • Carmen Ariza

    Tutora 3r Pri

    Equip de Pastoral

    Equip de Comunicació

    Coordinadora Cicle Mitjà

  • Mar Martí

    Especialista Cicle Mitjà i Cicle Superior

  • Ferran Cano

    Tutor 6è Pri

    Equip d'Innovació

  • Judith Armengol

    Tutora 6è Pri

  • Agata Gallifa

    Tutora 6è Pri

  • Marta Villalobo

    Tutora 5è Pri

    Escola Verda

  • Judith Sánchez

    Tutora 5è Pri

  • Dani Gadea

    Tutor 5è Pri

    Coordinador de Cicle Superior

  • Juanjo Martínez

    Mestre Música i Robòtica Cicle Mitjà i Cicle Superior

  • Marta Rodríguez

    Mestra d’Anglès de 4t i 5è Pri

  • Esther Masdeu

    Mestra Especialista Cicle Inicial

  • Gustavo Legido

    Professor de Música

    Coordinació TAC

  • Emili Orrit

    Mestre de música d'Infantil i Cicle Inicial

  • Beneta Vila

    Mestra d’Anglès d'Infantil i Cicle Inicial

  • Maria Guaus López

    Directora Pedagògica

    Representant al Consell escolar

    Equip d'Innovació

  • Judit Fontana

    Mestra d'Anglès de 3r i 6e Pri

  • Rosa Maria Solé

    Mestra Visual i Plàstica

  • Helena Lara

    Tutora 2n Pri

    Especialista d'Infantil

  • Queralt Ponsatí

    Especialista d'Infantil, Cicle Inicial i Cicle Superior

  • Helena Pascual

    Tutora 3r Pri

  • Cristina Escanilla

    Tutora 3r Pri

Portes Obertes Valldemia

Contacta

Ens vols conèixer?

Concertem una visita

CAPTCHA
Aquesta pregunta es fa per comprovar si vostè és o no una persona real i impedir l'enviament automatitzat de missatges brossa.
Imatge CAPTCHA
Introduïu els caràcters que es mostren a la imatge.