LA MÚSICA DISTREU? NEUROMÚSICA I EDUCACIÓ - PONÈNCIA 

Dr. Jordi Àngel Jauset

Doctor en Comunicació, enginyer i músic. Nascut en una família de tradició musical, en Jordi Jauset finalitzà la seva carrera professional de piano als 15 anys, abans de començar els seus estudis en Enginyeria de Telecomunicacions. Anys més tard es doctorà en Comunicació (URL). La formació ha estat i continua essent una constant a la seva vida. El seu primer postgrau fou un Máster en Administració d’Empreses (MBA, UPM), posteriorment un Màster en Prevenció de Riscos Laborals (IQS, URL) i finalment el Màster en Psicobiologia i Neurociència cognitiva (UAB). Aquest últim li ha proporcionat una millor comprensió de determinats conceptes que li permeten oferir un major rigor en la divulgació dels processos de la interacció “música-cervell” a través dels seus llibres i conferències.

Resum: La música és un estímul multimodal que, en els éssers humans, involucra la pràctica totalitat de l'encèfal estimulant una diversitat d'àrees (sensoriomotores, cognitives i emocionals) a través de mecanismes motors, emocionals, d'atenció i de memòria. El procés d'aprenentatge musical, a causa de la neuroplasticitat, dóna lloc a una sèrie de canvis estructurals i funcionals que recents investigacions correlacionen amb millores en diverses habilitats, especialment, les lingüístiques i verbals. S'exposaran quins són els mecanismes actuals coneguts de la interacció música-cervell i es citaran i comentaran algunes de les investigacions que relacionen l'aprenentatge musical (interpretació, cant, dansa) amb una millora de les funcions cognitives.

Destinataris: General (mestres, professors/es, estudiants de magisteri, professionals de l’ensenyament, famílies, etc.)